loading...
یک لحضه با من باش
ابراهیم کلاته رحمانی بازدید : 82 یکشنبه 13 شهریور 1390 نظرات (0)

10 نشانه مردان سوءاستفاده گر

http://www.sitykhataralive.ir/

مردان سوءاستفاده گر معمولاً خودشان قربانیان نوعی سوءاستفاده هستند. نشانه های یک مرد سوءاستفاده گر می تواند سوءاستفاده احساسی، کلامی، فیزیکی یا جنسی باشد. معمولاً مردانی که سوءاستفاده احساسی می کنند سوءاستفاده کلامی یا ترکیبی از سایر انواع سوءاستفاده ها را نیز مرتکب می شوند. نشانه های چنین مردانی معمولاً اگر دقت کنید، زیاد سوال کنید و درمورد گذشته او بررسی کنید، بعد از چند قرار ملاقات اول دیده می شود.

رابطه با چنین مردانی توام با خشونت، حسادت و روابط جنسی یا احساسی محدود می باشد. مردانی که سوء استفاده احساسی می کنند سخت تر شناخته می شوند چون خیلی راحت می توانند به شما بقبولانند که به اندازه کافی خوب نیستید یا همه چیز تقصیر شماست. در یک نظرسنجی که توسط بیش از 7000 زن انجام گرفت، بیش از 56 درصد تحت سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بوده اند. بهبودی از سوءاستفاده احساسی به اندازه بهبودی از سوءاستفاده فیزیکی دشوار است. سوءاستفاده احساسی باعث پایین آوردن اعتماد به نفس و بروز افسردگی می شود. چنین مردی ممکن است به شما بگوید که دوستتان دارد یا تغییر می کند تا ترکش نکنید اما هرچه بیشتر سعی کنید او را تغییر دهید، کنترل بیشتری روی شما پیدا می کند. وعده های سرخرمن حالت عادی پیدا می کند. حتماً به رفتار و اعمال او هم توجه داشته باشید و نه فقط به حرفهایش. البته رابطه با چنین مردانی از همان ابتدا اینگونه نخواهد بود. اگر چنین بود زنان بدون معطلی آن مرد را رها می کردند.

براساس انجمن روانشناسی خشونت و خانواده در امریکا، هرساله بیش از 4 میلیون زن امریکایی از نوعی آزار و اذیت توسط همسرشان رنج می برند. چه کسی می تواند قهرمان سنگین وزن مایک تایسون را فراموش کند که به جرم تجاوز به دزیره واشنگتن به شش سال حبس متهم شد. تایسون فقط سه سال را در زندان سپری کرد و بعد با عفو مشروط آزاد شد. بعد با رابین ژیونز ازدواج کرد و یکسال بعد درست در روز ولنتاین از او طلاق گرفت چون ژیونز ادعا کرده بود که تایسون از او سوءاستفاده کرده است. رفتارهای سوءاستفاده گرانه در همه سطح های جامعه دیده می شود.

در زیر 10 نشانه مردان سوءاستفاده گر را جمع آوری کرده ایم. اگر طرف شما هم یک یا دو مورد از این رفتارها را دارد شاید وقتش رسیده باشد که رابطه تان را دوباره ارزیابی کنید و درصورت نیاز کمک بخواهید.

1. حسادت و حس تملک: نسبت به دوستان و خانواده و همکاران شما حسود می شود و سعی می کند شما را از آنها جدا کند. زن و فرزندان خود را جزء دارایی های خود می بیند نه انسان هایی مستقل. بی دلیل شما را به خیانت و ارتباط با مردهای دیگر متهم می کند. همیشه به روش بازجویی می پرسد کجا و با کی بوده اید.

2. کنترل: می خواهد همه زمان شما مال او و مرکز توجه شما باشد. همه هزینه ها، ماشین و فعالیت هایی که در آن شرکت می کنید تحت کنترل اوست. اگر زن علائمی از استقلال و قدرت از خود نشان دهد عصبانی می شود.

3. برتری: همیشه حق با اوست، همیشه او باید برنده باشد و همیشه همه ریاست ها با اوست. همیشه اعمالش را توجیه می کند تا بتواند با متهم کردن شما یا کسان دیگر حق را به جانب خود دهد. مردی که سوءاستفاده کلامی می کند با شما بد حرف زده و دشنام می دهد تا احساس بهتری به او دست دهد. هدف چنین مردی این است که شما احساس ضعف کنید تا خودش بتواند احساس قدرت کند. این افراد معمولاً احساس ناامنی می کنند و فقط این قدرت است که به باعث می شود حس بهتری داشته باشند.

4. حقه: به شما می گوید احمق یا نادان تا تقصیر گردن شما بیفتد. سعی می کند طوری رفتار کند که فکر کنید تقصیر شما است که او دچار این مشکل شده است. ننه من غریبم در می آورد که دلتان به حالش بسوزد و سعی کنید به او کمک کنید از این وضعیت بیرون بیاید. به بقیه می گوید شما تعادل ندارید.

5. تغییر حالت: بعد از اینکه سوءاستفاده انجام گرفت، ناگهان از فردی خشن و عصبانی به فردی پشیمان و مهربان تبدیل می شود.

6. تضاد حرف و عمل: به قول هایش عمل نمی کند، می گوید دوستتان دارد اما از شما سوءاستفاده می کند.

7. تنبیه کردن شما: مردی که سوءاستفاده احساسی می کند از رابطه جنسی یا صمیمیت احساسی خودداری کند یا وقتی نتوانست راه خود را پیش ببرد سکوت پیشه می کند. معمولاً با انتقاد های مداوم شما را تحت سوءاستفاده کلامی قرار می دهد.

8. عدم تمایل به کمک گرفتن: چنین مردی تصور نمی کند که مشکل دارد پس چرا باید دنبال کمک باشد؟ او تقصیرها و اشتباهات خود را نمی پذیرد و آن را به گردن کودکی یا عوامل خارجی می اندازد.

9. بی احترامی به خانم ها: هیچ احترامی برای مادر، خواهران یا هر زن دیگری قائل نیست. تصور می کند که زنان احمق و بی ارزش هستند.

10. سابقه سوءاستفاده قبلی: این افراد همیشه به دنبال زن هایی مطیع هستند که بتوانند آنها را کنترل کنند. رفتار سوءاستفاده گرانه رفتاری ارثی است و مردانی که از آنها سوءاستفاده شده احتمال زیادی دارد که خود به این بیماری مبتلا شوند. مردانی که از حیوانات سوءاستفاده می کنند نیز احتمال زیادی دارد که از خانم ها هم سوءاستفاده کنند.

اگر به خاطر اینکه فکر می کنید این فرد تغییر می کند به رابطه تان با او ادامه می دهید بهتر است بیشتر فکر کنید. چنین مردانی بدون درمان دراز مدت به هیچ وجه درست نمی شوند. جلسات مشاوره گروهی برای کمک به این افراد بسیار مفید است. مصرف موادمخدر و الکل هم می تواند به چنین رفتارهایی ختم شود. اگراین فرد تمایلی به کمک گرفتن از متخصص نداشت آنوقت شما باید با محافظت از خودتان یا فرزندتان در صورت وجود اقدام کرده و او را ترک کنید. با ماندن در چنین رابطه ای یعنی از رفتارهای آن مرد چشم پوشی می کنید. اگر بترسید نخواهید توانست از دست او جان سالم به در ببرید. سعی کنید دوستان و خانواده تان را در جریان بگذارید و از آنها کمک بخواهید. وقتی او را ترک کنید ممکن است گریه کند و التماستان کند که برگردید اما تا زمانیکه مشاور او نگفته که درمان دراز مدتش را با موفقیت سپری کرده به سمت او برنگردید. بعد از ترک برای سوءاستفاده بیشتر او آمادگی داشته باشید. اگر مرد زندگی شما هم چنین رفتارهایی دارد و تمایلی برای کمک گرفتن ندارد، تنها راه حل شما ترک کردن اوست.

ابراهیم کلاته رحمانی بازدید : 62 یکشنبه 13 شهریور 1390 نظرات (0)

پیر امیدیار در 21 ژوئن سال 1967 در پاریس متولد شد. پدر و مادر او ایرانیانی بودند که برای تحصیل به خارج از کشور رفته بودند.
مادر او الهه میرجلالی امیدیار مدرک دکترای زبانشناسی خود را از دانشگاه سوربن دریافت کرده بود و پدرش یک جراح بود. خانواده پیر زمانی که او 6 ساله بود به آمریکا مهاجرت کردند و پیر در واشنگتن بزرگ شد.

پی یر مراد امیدیار ایرانی الاصل را با دارایی 7/7 میلیارد دلاری در رتبه 120 جهانی اعلام کرد.
امیدیار همچنین در فهرست میلیاردرهای آمریکایی نیز رتبه 54 را بدست آورد. پی یرامیدیار مدیر سایت ebay می باشد.
او که در شش سالگی به آمریکا رفته و در واشنگتن سکنی گزیده است از همان ابتدا به رایانه علاقه زیادی داشت که همین علاقه منجر به فارغ التحصیل شدن او در رشته علوم رایانه از دانشگاه ترفس شد. امیدیار در 28 سالگی در تعطیلات طولانی پایان هفته، کدهای رایانه ای اولیه ای را که در نهایت منجر به راه اندازی سایت معروف ebay شد را نوشت؛ سایتی که در حال حاضر 84 میلیون کاربر به آن مراجعه می‌کنند.

ابراهیم کلاته رحمانی بازدید : 55 یکشنبه 13 شهریور 1390 نظرات (0)

خبرنامه دانشجویان ایران:مجري برنامه «در جمع ما» در يكي از سوالات خود از يك خانم آلماني پرسيد كه «آيا مردان ايراني را دوست دارد؟!» سوالي كه حتي با تعجب اين زن آلماني همراه بود و وي در پاسخ گفت كه «فقط مي‌داند كه همسر خود را دوست دارد.»
به گزارش «خبرگزاري دانشجو»؛ صدا و سيما اين روزها شايد با تغيير و تحولاتي روبرو شده باشد و شاهد اين تغيير و تحولات هم برنامه‌هايي هستند كه به سوژه‌هاي نسبتا خاص مي‌پردازند؛‌ گفت‌وگو با كودك كار، مردي كه داراي سه همسر است و زني كه روابط نا‌مشروع با جنس مخالف داشته است از جمله سوژه‌هايي هستند كه اين روزها تلويزيون با آنها مردم را سرگرم مي كند.

نمايش اين روزهاي رسانه‌ ملي با توجه به اينكه دايره خط قرمزها در آن فراختر شده است، مورد استقبال برخي از رسانه‌ها قرار گرفته و اين رسانه ها نيز رويكرد مثبتي به اين تغيير و تحولات داشته ‌اند، اما مسئله‌اي كه در اين ميان مطرح مي شود برآيند و نتيجه‌اي است كه اين گونه برنامه ها در جامعه خواهند داشت.

نكته‌اي كه در اين برنامه‌ها مشهود است، استفاده از چهره‌هاي جوان و مشهور است كه در نگاه اول به جذاب شدن برنامه‌ها كمك مي‌كند، اما بعضا همين موضوع منجر مي شود كه موارد نامطلوبي در گفتار و رفتار آنها پديدار شود؛ به عنوان مثال ديروز در برنامه «در جمع ما» كه با اجراي مجري جواني همراه است، از يك زن آلماني دعوت به عمل آمده بود و در خصوص زندگي خصوصي وي سوالات قابل توجهي مطرح شد.

مجري اين برنامه در يكي از سئالات خود از اين خانم آلماني پرسيد كه «آيا مردان ايراني را دوست دارد؟!» سوالي كه حتي با تعجب اين زن آلماني همراه بود و وي در پاسخ گفت كه « فقط مي‌داند كه همسر خود را دوست دارد.»

البته اين موضوع مختص به اين برنامه نمي شود؛ چرا كه در اكثر برنامه‌هاي اين چنيني شاهد اجراي جواناني هستيم كه به مسائل مختلف اخلاقي و خانوادگي و غيره ورود پيدا مي كنند و در همه اين موارد صاحب نظر هستند.

به نظر مي رسد اگر چه اين گونه برنامه‌ها در كوتاه مدت باعث جلب توجه مخاطبان رسانه ملي مي شود، اما در بلند مدت اثرات نامطلوبي در سطح جامعه به جاي خواهد گذاشت، خصوصا اينكه رسانه ملي امروز دست روي موضوعات حساس گذاشته است و با ارائه نظرات غيركارشناسانه و غيرتخصصي نسخه غلط به دست مخاطبان خود مي‌دهد.

ابراهیم کلاته رحمانی بازدید : 57 شنبه 12 شهریور 1390 نظرات (0)

وب‌سایت stathit با بررسی پارامترهای مختلفی از جمله رنكینگ، ترافیک روزانه، قدمت دامنه و تعداد لینک‌های داده شده به وب‌سایت اقدام به ارزش‌گذاری وب‌سایت‌های اینترنتی كرده است.
آفتاب:وب‌سایت stathit با بررسی پارامترهای مختلفی از جمله رنكینگ، ترافیک روزانه، قدمت دامنه و تعداد لینک‌های داده شده به وب‌سایت اقدام به ارزش‌گذاری وب‌سایت‌های اینترنتی كرده است.

به گزارش سیتنا، همه وب‌سایت‌ها توسط وب‌سایت www.stathit.com ارزش‌گذاری می‌شوند و می‌توان با نوشتن نام كامل هر وب‌سایتی ارزش واقعی آن را فهمید، فقط كافی است نام كامل آن را در این وب‌سایت نوشت تا ارزش واقعی و درآمد روزانه وب سایت مشخص شود. در ادامه 10 سایت كه با ارزش‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند، به همراه ارزش دلاری آنها آمده است.

www.google.com
- $39,520,512,000

www.facebook.com
- $37,547,178,667

www.youtube.com
- $29,013,589,334

www.yahoo.com
- $17,066,922,668

www.yahomail.com
- $17,493,333,334

www.yahooemail.net
- $20,906,666,668

www.yahoo.fr
- $18,346,794,668

www.yahoo.com.br
- $17,493,397,334

www.yahooinstantmessenger.com
- $18,773,333,334

www.yahoomessager.com
- $17,066,666,668

ابراهیم کلاته رحمانی بازدید : 77 شنبه 12 شهریور 1390 نظرات (0)

فال و طالع بینی روز شنبه 12 شهریور 1390
فروردین:
امروز شما مجبورید حتی به مسائل خیلی جزئی هم توجه كنید، چرا كه در غیر این صورت زندگیتان آشفته و بی‌نظم می‌شود. اگر مهلتی برای كارهایتان در نظر گرفته شده خیلی مهم است كه به آن اهمیت بدهید، برای اینكه عدم توجه شما به این موضوع باعث می‌شود افراد زیر دستتان عمل شما را سوء تعبیر كنند. هم اكنون نباید با رئیس خود بحث كنید، فقط باید تا جایی كه می‌توانید به نحو احسن وظایف خود را انجام دهید.

اردیبهشت:
امروز از یك طرف شما وسوسه شده‌اید از زیر كار فرار كنید و یا اینكه حداقل تا جایی كه امكان دارد كار كمتری انجام دهید. البته این سخن به معنی این نیست كه شما می‌خواهید كسی را گول بزنید؛ بلكه معنی این حرف این است كه شما وسوسه شده‌اید به جای انجام دادن وظایف شغلی كاری لذت بخش‌تر انجام بدهید. اما شما خودتان هم می‌دانید كه جیم شدن از سر كار برایتان دردسرهایی به همراه دارد. پس به كارتان ادامه داده و از زندگی تان لذت ببرید، اما در این راه كسی را ناراحت نكنید.

خرداد:
امروز شما واقعاً نیاز دارید كه به افراد خانواده‌تان و یا به یك دوست صمیمی‌كمك كنید؛ حتی اگر این كار باعث شود از استراحت كردن صرف نظر كنید ولی نمی‌توانید به او جواب منفی بدهید. امروز حس وظیفه شناسی شما خیلی قوی است، بنابراین قبل از دادن جواب مثبت اصلاً وقت نمی‌كنید در مورد جواب خود فكر كنید. اما هنوز هم كار درست این است كه قبل از دست به عمل زدن برای خود برنامه‌ریزی ثابتی دادشته باشید.
تیر:
شما نباید فكر كنید كه امروز هم مثل دیروز روز آرامی ‌خواهد بود، برای اینكه ماه در حال حاضر به اورانوس نزدیك می‌شود، و شما را غرق در افكار ناراحت كننده می‌كند. بعضی از ایده‌های جدید شما مهم هستند، اما تا موقعی كه آنها را پرورش نداده‌اید، تبدیل به واقعیت نمی‌شوند. قبل از اینكه روزهای آرامی‌كه در پیش رو دارید فرا برسند باید كاملاً نسبت به كارهای كوچكی كه باید به اتمام برسانید آگاهی پیدا كنید.
مرداد:
فكر نكنید كه شما قادر به فهمیدن عكس العمل دیگران هستید. به جای اینكه كلماتتان را سبك و سنگین كنید آنها را به زبان بیاورید، اما طوری صحبت كنید كه مهربانی و انعطاف پذیریتان را به دوستانتان نشان دهید. آنها برای شنیدن حرف‌های شما بیش از اندازه از خودشان شور و شوق نشان می‌دهند، اما اگر بفهمند كه شما با آنها مخالفید به حرف‌هایتان اهمیتی نمی‌دهند.
شهریور:
امروز شاید دیگران فكر كنند شما در كارتان ناشی و دست و پا چلفتی هستید!! در حالیكه شما كاملاً به رفتار خود مسلط هستید و اصلاً لازم نیست چیزی را تغییر دهید. حالا كه خورشید و بهرام در نشانه شما به هم ملحق شده‌اند شما باید بدانیدكه قدرت استفاده كردن از توانایی‌هایتان را دارا هستید و می‌توانید به طور موثری روی اهداف آینده خود تمركز كنید.
مهر:
شما دیشب خواب خیلی مهمی‌دیده‌اید - از آن نوع خواب هایی كه تمام روز شما را به فكر وا می‌دارد- شما نسبت به این رویا خیلی حساسیت پیدا كرده‌اید ولی الان مجبورید كه در زمان حال حضور داشته باشید. پیام‌های مهمی ‌كه شما از ضمیر ناخودآگاه خود می‌گیرید می‌تواند جواب سئوالاتی باشد كه مدت‌ها در جستجویش بودید. اما اگر در این راه مشكلات زیادی وجود داشته باشد، شما اصلاً دوست ندارید كه این پیام‌ها را دریافت كنید.

آبان:
اگر امروز یكی از دوستانتان شما را به مهمانی دعوت كرد، حتی اگر نمی‌خواهید آنجا بروید و فكر می‌كنید بهتان خوش نمی‌گذرد، ولی دعوت او را قبول كنید. امروز ماه و بهرام در یازدهمین خانه تان یعنی خانه كاری قرار دارند و با وجود اینكه این مهمانی یك مهمانی خانوادگی است، اگر شما بروید و با دیگران ارتباط برقرار كنید ممكن است فرصت‌های كاری خوبی نصیبتان شود.

آذر:
حالا كه بهرام و خورشید در دهمین خانه شما یعنی خانه شغلی‌تان قرار دارند، شما درمحل كار خیلی تحت فشار واقع می‌شوید. شما فقط باید حواستان جمع باشد بیشتر از توانایی تان مسئولیت قبول نكنید. شما زمانی به بالاترین درجه موفقیت می‌رسید كه بتوانید با دقت كامل تا جایی كه امكان دارد بین تعهداتی كه می‌دهید و كار آیی خود توازن برقرار كنید.

دی:
شاید این روزها شما دوست داشته باشید كه رابطه نزدیكتری با افراد خانواده‌تان داشته باشید. ممكن است شما فكر كنید كه در تصمیم گیری‌هایتان شكست خورده‌اید، برای اینكه زندگی طبق انتظارات شما پیش نمی‌رود. اما مقایسه كردن آرزوهای قبلی‌تان با واقعیت حاضر كار اشتباهی است؛ این دو مقوله كاملاً با هم متفاوتند. زندگی كردن در زمان حال بهتر از سفر كردن در گذشته است.

بهمن:
هم اكنون شما چنان شخصیت قوی و اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارید كه حتی اگر با مانع هم مواجه شوید اصلاً از شكست نمی‌ترسید. شما وقت ندارید كه با فكر كردن به ناراحتی‌های پیشین خودتان را اذیت كنید. هم اكنون شما باید كارهایی كه قبلاً نیمه كاره انجام داده‌اید و كارهایی كه برای آینده در برنامه‌تان دارید را سر و سامان بدهید.

اسفند:
امروز اگر شریك كاریتان و یا رئیستان به تمام درخواست‌های شما جواب منفی بدهد اصلاً برایتان خوشایند نیست. اولین اقدام شما این است كه برای رسیدن به خواسته‌هایتان بدون در نظر گرفتن اینكه آنها چقدر برای شما ارزش دارند، برایشان بجنگید. اما نباید در برابر مخالفان خود واكنش تند نشان دهید. شكیبایی پیشه كردن بهتر از نسنجیده رفتار كردن است.

تعداد صفحات : 117

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1175
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 77
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 253
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,506
  • بازدید ماه : 1,506
  • بازدید سال : 83,184
  • بازدید کلی : 496,957